De stiut! Care sunt cele mai intalnite greseli in alegerea unei tinute office si cum poti sa le eviti?

rochie

Femeile au evoluat foarte mult in toate domeniile de activitate, insa alegerea tinutelor potrivite pentru intalnirile de afaceri sau pentru birou ramane in continuare o mare o provocare.

Designerii si stilistii atrag atentia asupra greselilor pe care le fac femeile din mediul business atunci cand isi aleg tinuta, de la a se imbraca prea casual pana la a alege marimi nepotrivite. „Imbracamintea este trecuta de multe ori cu vederea in viata profesionala a femeilor”, spune Mary Lou Andre, presedinta Organization by Design. Intr-o lume in care conteaza atat de mult prima impresie pe care ne-o face cineva, modul in care ne prezentam si ne imbracam este foarte important. Afla care sunt cele mai mari greseli pe care le fac femeile atunci cand isi aleg hainele pentru birou si cum poti sa le eviti:

Nu uita pentru ce te imbraci

Cand vorbim despre hainele potrivite pentru job nu trebuie sa uitam ca anumite lucruri nu se potrivesc tuturor. Trebuie sa te imbraci corespunzator locului unde lucrezi si sa nu ignori cultura organizationala. Daca lucrezi intr-o banca, ti se impune de multe ori sa porti costume conservatoare, in culori neutre. In schimb, intr-o agentie de publicitate este binevenit sa iti exprimi individualitatea si creativitatea, chiar si in tinutele pe care le alegi. Asa ca nu uita sa te adaptezi mediului unde lucrezi.   Ida Liu, directoarea Citibank, crede ca femeile trebuie sa exprime profesionalism. „Vreau sa fiu un consultant de incredere pentru clientii mei. Cand se uita la mine, vreau sa vada ca sunt inteligenta.” Ceea ce trebuie sa retinem este faptul ca nu exista un stil universal valabil si ca nu trebuie sa ne fie teama sa ne adaptam garderoba pentru a se potrivi unei anumite culturi organizationale.

Nu iti cumpara hainele de la acelasi designer sau de la acelasi magazin de fiecare data

Atunci cand fac cumparaturi pentru tinute office, majoritatea femeilor aleg de fiecare data acelasi magazin sau acelasi designer. Desi e usor sa ramai fidela lucrurilor care au functionat in trecut, nu deveni plictisitoare. Fa-ti cumparaturile in locuri diferite pentru a crea tinute fresh.   Si nu uita ca o garderoba grozava incepe cu cateva lucruri de baza, in special: un costum care ti se potriveste perfect si cateva camasi in culorile care te prind cel mai bine. Susan Magrino, managerul unei agentii de relatii publice din New York, adauga pe lista articolelor necesare oricarei femei: o jacheta, pantaloni negri sau maro, cizme si pantofi in culori inchise.

Acorda mare atentie marimilor

Toata lumea stie ca ar trebui sa evitam hainele care ne sunt prea mici sau care lasa prea mult la vedere. In mediul profesional este cu atat mai important, altfel risti sa nu atragi atentia doar pentru ideile tale. Nici hainele care sunt prea largi nu ajuta, iar imbracamintea fara forma poate face orice femeie sa arate neingrijit. Atunci cand faci cumparaturi pentru haine office, alege croieli moderne si evita orice este prea larg sau nu ti se potriveste. De multe ori, asta inseamna sa apelezi si la ajutorul unui croitor. „Pana si actorii isi duc hainele la croitor. Foarte putini oameni pot alege ceva la intamplare din orice magazin si pot arata si bine in acele lucruri”, spune stilistul Phillip Bloch.

Nu te ghida doar dupa trenduri

In afara de situatia in care lucrezi in lumea modei, este o mare greseala sa alegi ultimele treduri pentru tinutele office si, de multe ori, tinutele iesite din comun iti pot umbri realizarile profesionale. „Nu te imbraca intr-un costum mov fluorescent, oricat ti s-ar parea de frumos. Fii o diva in timpul liber!”, spune Ida Liu. Chiar daca nu e indicat sa te imbraci prea trendy, asta nu inseamna ca trebuie sa porti haine demodate. Sfatul lui Rory Tahari, vicepresedintele brandului Elie Tahari, este sa iti asumi din cand in cand riscul cu o culoare sau o textura indrazneata. Una dintre sugestii este aceea de a adauga mici pete de culoare unei tinute sobre, ceea ce te poate scoate in evidenta fara sa exagerezi.

Nu te imbraca in timpul saptamanii la fel ca in weekend

Codurile vestimentare sunt mult mai permisive acum in multe companii, iar tinutele business casual reprezinta norma in multe cazuri, chiar si in fiecare zi a saptamanii. Problema este ca multi oameni nu au idee ce inseamna o tinuta business casual. Este indicat sa te limitezi sa te imbraci in jeans doar vinerea, iar in restul saptamanii poti opta pentru o pereche de pantaloni comozi, o bluza si un pulover, insa nu uita ca nu poti sti niciodata cand vei avea o intalnire neprevazuta cu un client sau o sedinta neplanuita cu colegii.

Sursa articol: www.forbes.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *